16:00

Pita - idealna bułka do nadziania





Znacie pitę lub knyszę? Mi knysza kojarzy się z czasami, gdy często podróżowałam pociągiem. I co spotykałam na wrocławskim Dworcu Głównym? Najlepszą knyszę w mieście. Dawno już jej tam nie ma, mnie we Wrocławiu zresztą też. Dlatego teraz, często przyrządzam ją w domu.

Składniki na 4 bułki:
  • 400g mąki typ 00 (mąka na pizzę)
  • 5g suchych drożdży
  • 4 łyżki oliwy
  • pół łyżeczki soli himalajskiej
  • 200ml letniej wody

Mąkę, drożdże, oliwę i sól mieszamy w misce. Dodając powoli wodę, wyrabiamy ciasto ręcznie lub z końcówką hak. Ciasto wyrabia się szybko, w niczym nie jest podobne do klasycznego drożdżowego, więc nie bójcie się ręcznego wyrabiania. Gdy uzyskamy piękną drożdżową kulkę, odkładamy ją do miski i przykrywamy. Po 60 minutach wyrabiamy ponownie wyrośnięte ciasto - formujemy je w wałek i kroimy na cztery części. Na desce oprószonej mąką, układamy cztery małe kulki, przykrywamy i zostawiamy na 30 minut. 


Piekarnik rozgrzewamy do 200*C. Wyrośnięte kulki wałkujemy na cienkie placki i układamy na blaszce. Pieczemy w gorącym piekarniku przez 6-9 minut. Przekrojone do połowy świetnie nadają się do nadziania. 



4 komentarze:

1. Dziękuję za pozostawienie komentarza.

2. Jeśli masz jakieś pytania to zawsze możesz napisać do mnie maila: mwroblewska@pro.wp.pl

Instagram #gotowanieiblogowanie @gotowanieiblogowanie